MtBlanc 2009

Monte Bianco - 4807 m

Čubky účastnící se: Kost - Kobr, Shebee - Klobouk

Odjezd - Návrat : 16.5. - 24.5.2009

Akce: Výstup na MtBlanc tzv."papežskou cestou" přes ledovec Miage, chatu Gonella, ledovec Dome a kopec Gouter, stejnou cestou zpět.

Předpokládaná aklimatizace: rif.Gonella - Gouter - Bionassay - Gouter

Očekávané kritické místo: ledovec Dome - trhliny

Odkazy: italská normálka

Odjezd: 16.5. Lhota 05:15 - Příjezd 16.5. Courmayeur 19:30

Stručný popis cesty: Lhota - čubky porůznu cestou posbírány - Kladno - Praha - Rozvadov - Mnichov (D) - St.Gallen (CH) - Bern - Martigny (CH) - Chamonix (F) - Courmayeur (I)

Po příjezdu zjišťujeme, že silnice podél "říčky" Dora di Veny do Cantine La Visaille (viz obr.) je uzavřena skrze probíhající rekonstrukci.Zkoušíme to ještě objet přes kopec, ale marně.Parkujeme u skladu s propan-butanem, přebalujeme sebe a batohy, a razíme si cestu přes staveniště a bagry do Val Veny.Po asfaltu to dlouho nejde, takže končíme na terase chatky Sig.Direttore ...

17.5.neděle - vstáváme po 5, snídaně čajem a sušenkou a pokračujeme po červený značce přes Doru na Freney a dál morénou na ledovec Miage (pozn. ledovec je kamenitý, ale i tak pozor na trhliny).Výstup morenou vpravo ve směru cesty je zdlouhavý, doporučuji držet se průvodce a vystoupat po silnici až k Baru Combal u stejnojmeného jezera (viz sestup).Po úmorných 8 hodinách výstupu značka neznačka padáme na tlamu ve 2300mnm a již v dešti stavíme BC.

V noci lítaj šutry a led zleva zprava a vítr s deštěm a sněhem bičujou stany ... což pokračuje i v ...

18.5.pondělí - prší, vítr, chvilka slunce a znovu chcanec a vítr ... odpoledne se obloha trhá (dle očekávání, máme mít až do pátku modro) a my zkoušíme najít cestu ve svahu za ledovcem Dome.Trhliny a sluncem rozbředlý ledovec nás ale otáčejí asi o 100m výš.V noci opět vichřice s deštěm ... Díky nečekaně pomalému postupu a počasí ztrácíme jeden den a tak měníme plán výstupu.Stany a část jídla zůstávají na panu Miage a vrchol hodláme dobít nalehko Gonella - Bianco - Gonella, tedy bez bivaku na Gouteru.Budíček je druhý den ve 4:30.

Během celého dne proletěla celkem 5x helikoptéra ke Gonelle ...

19.5.úterý - v 6 vyrážíme a po hodině překonáváme odtrhovou trhlinu v lavinovém poli (+-2450mnm) a začínáme stoupat k dobře viditelným žlutým koláčum.Stoupá se svižně, téměř se neboříme, pouze u skal občas zahučíme do trhlinky, to když čekáme na odjištění lavinových svahů.Po dvou hodinách se dostáváme zcela mimo cestu a ve výšce 2700m  bez delšího remcání VZDÁVÁME dobití chaty Gonelly a tím i vrchol Monte Bianco.Důvodů je v tu chvíli mnoho, ale s odstupem času je všechny shrnujeme do jednoho - špatný výběr termínu.Cesta zpátky je peklo, s pokročilou dráhou slunce a výraznějším oteplením se boříme místo pár cenťáků místy až po pás, ve svahu téměř 50° a pohledem dolů na ledovec se každému pomalu protahuje mapka na pozadí z Austrálie na celou Ameriku (severní i jižní).Postup je pomalý, jistíme teď už i tam, kde to nebyla potřeba.Kromě kamenů padajících ze skal se kolem nás občas, jako sněžný had, valí menší množství sněhu.Jedna z těchle malých lavinek zasypává Kobra na svahu a další už podstatně větší se řítí na mě a Shebeeho pod svahem, být to o 5 minut dřív, sešli jsme se všichni nad odtrhovkou .... nikomu se naštěsí nic nestalo ... rychle se navazujeme a jako střela míříme k BC.

Zapíjíme nezdar a plánujeme ústup ... ještě jednu noc zůstáváme v BC.Usínáme za ohromného pukání ledu pod námi ... to se asi vzteká pan Miage ...

20.5. středa ... budíček po 6 hodině, balíme a tradá dolů k autu ... sestupujeme opačnou stranou, což je o dost rychlejší (za to bolestivější), neboť za jezerem Combal od stejnojmeného, leč zavřeného baru, vede silnice až do Courmayeru.U auta jsme kolem 16hodiny již rozhodlý jet se vyčubit na francouzskou riviéru ... ale to sem už nepatří ...

Kostěj

photos: by me http://picasaweb.google.cz/rackovo/MonteBianco#

Kobr:  http://picasaweb.google.cz/czpavkob/MonteBianco2009AFrancouzskaRiviera#

Shebee: http://czdanseb.rajce.idnes.cz/Monte_Bianco_May_2009/#P1370804.JPG

Monte Bianco

shebee,12. 1. 2009 10:50

..v poho.. nic to nebude.. jen to bude trochu bolet..

Kobr,12. 1. 2009 10:45

tak to se máš, já se vzbudil spocenej jak pi*a
:))))

Monte Bianco

shebee,12. 1. 2009 8:21

já měl snů taky plno a všechny moc fajn.. už se nemůžu dočkat ..

Mt. Blanc

Kobr,12. 1. 2009 8:16

Tak se mi už dvakrát zdálo o Blancu, a nemůžu říct že to byly příjemné sny.

a proto

kobr,7. 10. 2008 14:36

tě ctím, i když si chvílema pořádná čubka!!! :)

P.S. na stěnu nejdu, mám přesunutej florball :(

no to ale

shebee,6. 10. 2008 14:09

je možný.. :))

to ale

kobr,6. 10. 2008 13:53

neni odvaha nýbrž touha a odhodlání
odvaha je něco jiného.

každopádně ale souhlasim :)

kus článku z netu

shebee,6. 10. 2008 13:06

Hory mám moc rád a každý kopec je pro mě výzva. Mont Blanc byl ale vyjímka a tento kopec mě vůbec, ale vůbec dlouhé roky nelákal. Bylo to díky všemu co jsem slyšel a četl co se zde děje, jaká je to komerce, stovky lidí denně nahoru a dolů mě skutečně nepřitahovali. Ale jednou v hospodě jsem slíbil Zuzce a Martinovi, že to dáme a bylo to na světě:-).
Nyní nelituji, ale je to pouze díky výstupu z Italské strany. A pokud mohu doporučit, tak se vyhněte davům lidí z Gouteru, neboť jsem tam zažil pouze jedno ráno, kdy všichni vycházeli a doopravdy mi to stačilo a to podotýkám, že to bylo skoro po sezóně.

Odvaha

shebee,6. 10. 2008 12:36

Odvaha každého z nás je odlišná.. musíte se podívat sami do sebe, jestli chcete sedět v teple a pohodlí svého pokoje a povídat si s kámošema co byste mohli, nebo zvedeme prdel a pojedeme to udělat..
navíc upozornuji, že bezpečnost je na prvním místě.. kort po posledním zážitku.. celkem jednoduše se přikláním k praktikám, které jsem myslím slyšel od Nežerky :

1 - všichni se musíme vrátit
2 - všichni se musíme vrátit živý
3 - všichni se musíme vrátit jako kámoši
4 - vylezeme kopec..

v tom se myslím taky shodneme.. :)

no

kobr,6. 10. 2008 12:28

slova odvaha jest pojem velice relativní, vzhledem k tvému poslednímu zážitku :)