Dent Blanche

5. 9. 2023

Stručný popis – první den 1700m převýšení a 6h na chatu Cabane de la Dent Blanche (3507m). Druhý den ráno ve 4:30 budíček, v 5h odchod jako poslední. Lezení začíná hned u chaty, pak kousek ledovce a nástup na skalnatý hřeben, za ním vysněžené sedlo a pak lezení přes věže až na samotný vrchol. Lezeckých pasáží spousta s obtížnosti do IV. Stupně. V 9:30 vrcholíme spolu s další čtveřicí Čechů. Zdravíme Brno, Mělník, Vary! V tu chvíli je vrchol obsazen pouze čechy :) Na vrcholu chyběl kříž za to nám však nabídl nezaměnitelné panoramata na 7km vzdálený Matterhorn, masivy Monte Rosy, Mischabel a další zuby v čele s Weisshornem, Zinalem, Obergabelhornem, Hérens a na jihozápadě samotným Mont Blancem. Sestup k chatě a plno slaňování, na chatě tedy až ve 14:30. Počasí i podmínka v cestě vynikající. Trochu foukalo, ale na tom slunci spíš k dobru. Přebalit, zaplatit a v trenkách dolů k autu. Vorvaný jak sviňa jsme v 18:30 u auta a o hodinu později se válíme v termálním prameni.

Účast: Kostěj, Pančo

Foto: HERE

PS: Po nepovedené zimě, když postupně nevyšla severka Hintere Schwärze, ledy v Gasteinu, Ankogel ani velikonoční Grossglockner, kde jsme za strašnýho mordoru končili v sedle na dohled vrcholovém kříži, byl tento výstup balzámem na duši.