Monte Rosa - Dufourspitze

27. 9. 2009
Servus.

Akce, o které se toho předem moc nenamluvilo, byla plánována již při návratu od Azurového pobřeží.Cílem byl nějaký ten kopeček v masivu Monte Rosa.Po nedlouhém zvažování padá konečný návrh na Dufourspitze s přespáním na ledovci nad chatou, jakožto zpestření našeho dobrodružného čubčího života.

Odjíždíme ve čtvrtek k večeru, cesta Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Basel - Sion - Tasch.V Taschi parking u nádraží v poloprázdném kempu.Vyhazujem spacák za auto a jdeme naspat nějaký půldruhý hodiny.

Technická : odjezd 18:30 Zličín, příjezd 05:00 Tasch (cestou hodinová kolona o ničem u Karlsruhe), auto v kempu 6CHF na den, za osoby jsme nenaplatili - alespoň o tom nevím.

Ráno balíme a kodrcáme se na nádraží, koupě lístku směr Zermatt, nalodění a sledování TV.V Zermattu přesun na zubačku, koupě lupenu na Rotenboden, nalodění a poslech 7 jazyčného výpravného eposu o historii zubačky.Výhled na Matterhorn - samozřejmě kulíme woči.Stanice Rotenboden a my se vyhazujeme z vláčku, nasazujeme přetěžký mr*ky na záda a valíme směr chata Monte Rosa.Cestou přecházíme dva ledovce (Gornergletscher a Grenzgletscher), Shebee zahazuje mačky, já se válim ve vlnách ledovce a Klobouk v rámci lepší aklimatizace a ranní rozcvičky nechává mačky za ledovcem pod chatou.Dochází nám voda a na chatě není kloudného pramene - z dřevěnýho koryta, ve kterým se před náma vykoupala veškerá horská verbeš nepijeme.Směřujeme tedy k nové chatě, ke který jak vosy lítaj celej den vrtulníky.U chaty čumíme do objektivu několika fotoaparátů a jejich majitelé zase čumí na nás.No nic, jdeme vyžebrat nějakou vodu a za neustálého zvuku cvakání závěrky zkoušíme vyžebrat i pivko.Přitom zjišťujeme, že chatař spolu s projektanty a investory pořádá mediální raut u příležitosti otevření nové chaty Monte Rosa.Jenže to už se k nám hrne jistá černovláska z DW a že s námi musí neprodleně udělat reportáž ... výsledek zčíhněte v odkazu :o)
Ten den spíme kousek nad chatou pod Obereplatje.

Technická : cena zpáteční vlak Tasch - Zermatt 15CHF, lupen jednosměrný na Rotenboden 33 CHF (zpáteční x2), jedna reportáž pro Deutsche Welle za 3 piva a jednu balenou vodu, cesta od Rotenboden na chaty značená i na ledovci, winterraum na starý je otevřen, cena nové 6,5 mil CHF, kapacita 120 lůžek.
Odkazy : stránky chaty a video DW

Ráno jak už jsem se zmínil, probíhá Kloboukova aklimatizace, švýcaři hodní jsou a nechali Ivošovi mačky viset na tyči s praporkem.Cíl dne je jasný, překonat v klidu trhliny za Obereplatje a najít příhodnou rovinku ledovce Monte Rosa Gletscher na přespání.Cesta přes trhliny se klikatí, ale je perfektně prošláplá, takže nemáme nijakých problémů.ASi ve 3600 mnm je ona příhodná rovinka a u cesty stavíme náš výchozí tábor na zítřejší vrcholovku.Nijak tedy s dobitím nespěcháme jak si asi bystré oko čtenářovo mohlo povšimnout.Máme na to celkem 3 dny a počasí nám přeje.K večeru se pravidelně kolem 18h zatahuje a dojde i na srážky.Ráno je ale obloha vymetená.Večer trochu popukáme shitu a debatíme o ukrutných časech, kdy napadalo i 10m prašanu a o hrozné zimě vyhulencově.

Stáváme ve 4 a v 5 jsme na cestě.Stoupání jde pomalu, za námi jdou ještě nějací dva místní - patrně průvodci, směřují ale na Nordend.Ve 4 tisících nás opouští Klobouk a vrací se dospat probdělou noc.My se Shebim se vlečeme dál, kolem 7 se rozednívá a vystupuje veškerá nádhera vůkol.Shodujeme se, že to smysl má kodrcat se takhle po kopcích ... Nastupujeme poslední strmý úsek na vrcholový hřeben, ještě překonat odtrhovku a několik desítek metrů notně ztvrdlýho firnu nad ní až do sedla Sattel.Nadupaný a vyčerpaný pokračujeme k nejzápadnějšímu předvrcholu a na něm ve výšce 4450mnm se rozhodujeme otočit a ukončit výstup.Ztvrdlý firn nám do sedla dal pěkně zabrat a před námi se tyčí další předvrchol a k němu zužující se ledový hřeben.Přiznáme si bobek v kalhotech, pár foteček a jdeme dolu.K odtrhovce je to po předních hrotech a za ní dolu sjezd po prdeli.V deset jsme zpátky u stanu, balíme a sestupujem.Cestou měníme plán a místo přespání na staré chatě to střihneme až do Tasche.

Technická : poslední zubačka jede ve 20:02 !!!, naše nedělní procházka od stanu na vrchol a zpět až ke stanici Rotenboden má 3000m výškových a 12h chůze, záchodky ve stanici jsou otevřené a vytápěné, vlaky do Tasche jezdí z 2 nástupiště nalevo.